Pages

Thursday, November 12, 2009

Dah Abes Exam!!!

Salam'alaik buat muslimat dan muslimat..

Alhamdulillah,imtihan nihai'e ana baru habis minggu lepas.5 nov '09,Khamis yang lalu.Ana redha apa jua keputusan pekse yang ana dapat.Sebab,kita dah berusaha dengan sebaik mungkin.Insya-Allah, dapat atau tidak "Dean List" tu ana pasrah.Kalau ditakdirkan ana dapat adalah satu bonus untuk ana.Kalau tak dapat pun kita boleh cuba dan cuba lagi.Pernah sampai satu tahap, ana asyik terfikir belajar ni semata-mata untuk dapatkan "dean list'.Kalau tak dapat ana akan rasa frust giler la..Arghhhh,tidak!!

Alhamdulillah,ana sedar yang tujuan ana belajar selama ni tak letakkan niat kerana Allah.Mungkin disebabkan persekitaran hidup ana dikelilingi dengan orang-orang yang hanya tumpu pada pelajaran untuk dunia semata-mata.Astaghfirullah!!!Rasa diri ni teruk sangat masa tu.Nasib baik ana masih ada lagi sahabat yang dapat bagi kesedaran dan kata2 semangat.

Em,ana tabik dengan ayah ana la.. Sebab walaupun ayah ana letak target yang tinggi pada ana untuk mendapat result yang gempak,tapi ayah ana still bagi kata2 semangat walaupun hakikatnya ana pernah beberapa ketika tak dapat capai target ayah ana tu.Ana rasa agak tension la jugak.Sanggup pula cari kursus,program untuk ana agar sentiasa cemerlang. UHIBBU ABI!!

Tapi semua ni berbalik pada diri kita juga.Setting niat dengan betul.Usaha tu sangat penting untuk mencapai kejayaan.Bagi ana la kan, walau result pekse ana tak sebagus mereka yang dpt dean list ana rasa puas sebab ana percaya pada diri yang ana dah berusaha dengan sebaik mungkin.Siap bole tersenyum lagi.tapi ingat jangan kita ambil mudah setiap perkara yang berlaku dalam hidup kita.Untuk mencapai kejayaan,perlukan pengorbanan yang besar.

Tak lupa jugak nasihat buat akak ana yang kini berada di perantauan.Waduh!jauh lorh..kepada Akak ku yang di sayangi, jangan selalu tension2.susah dulu yang datang, kesenangan itu akan menyusul bentar lagi.Sape xtension kalau tiap2 hari, tiap2 minggu ada ajer test ataupun exam yang datang kat kita.Mesti xcaye ek ada test hari2, ada la.Dah memang adat belajar.Ana pun pernah menghadapi situasi lebih kurang camni.Insya-Allah, kita akan beroleh kejayaan andai kita berusaha lebih!Paham ngak..fahamkan..

Semoga kalian berjaya mencapai cita-cita dan segala impian.Minta maaf andai coretan kali ini ada menggores ati sesiapa termasuklah akakku.Ana caya akak ana dapat apa yang dia impikan selama ini.Ingat,seharusnya kita yang bergelar mahasiswa/i ini perlu ada matlamat.Kalau takde matlamat,macam mana nak capai impian.Renung-renungkan dan selamat beramal!!

0 comments:

Post a Comment