Pages

Sunday, September 19, 2010

Hari ini Aku Menangis

Ya Allahu Ya Rabbi.Salam dan selawat keatas Rasul junjungan.Salam'alakum buat muslimin dan muslimat yang dikasihi sekalian.Alhamdulillah masih lagi ana mampu untuk gagahkan jari jemari ini untuk menulis blog lagi.

Syukur ke Hadrat Ilahi kerana pada bulan Syawal yang mulia ini dapat ana raikan bersama keluarga dan saudara mara yang tercinta. Masih lagi dalam suasana Aidilfitri, tidak puttus - putus rasanya menerima kunjungan daripada saudara mara yang dekat mahupun jauh.Syukran ana ucapkan juga pada sahabat andai yang sudi menziarahi ana sekeluarga. Dalam kita berseronok menikmati hari raya, jangan lupa akan saudara seIslam kita yang kesusahan.Doa adalah senjata.Sentiasalah berdoa untuk kesejahteraan mereka.Tidak lupa juga muhasabah diri sendiri.Untuk menghadapi hari - hari akan datang..Insha Allah.

Kisah bermula.............

********************************************

Aku melangkahkan kaki ke bilik air. Pili air dibuka untuk aku menadahkan tangan. Lafaz bismillah menjadi pembuka segala amalan yang aku mulakan. Rasa damai menggamit setiap anggota wudhu' ku. Usai saja berwudhu', aku menghamparkan tikar sejadah.Bersedia untuk menunaikan solat Zohor.

Hati aku tiba - tiba rasa sayu.Sayu yang amat sangat.Entah kenapa perasaan itu singgah dilubuk hatiku.Sebaik saja takbir diangkat, serta mata air mataku jatuh mengalir dengan derasnya.Ya Allah, aku berasa bersalah..
Ampunkanlah aku..

Usai solat, aku menadah tangan pada Yang Esa. DIAlah kekasihku ketika aku susah, senang.Tak kira ketika aku sedih, resah, takut kerana DIA sentiasa bersamaku. Aku tidak dapat menahan air mataku untuk berhenti.
Setiap butir air mataku yang jatuh itu ibarat setiap perlakuan yang aku lakukan sama ada yang baik atau buruk.Aku muhasabah semula apa yang selama ini telah aku lakukan.

Kadang - kadang aku tidak mampu untuk mengelak daripada keadaan.Hanya berbekalkan IMAN dan TAQWA sahaja merupakan perisai diriku.




Tiba - tiba aku terkenang akan ayah, ibu, akak, adik - beradikku yang lain. Rasa sayang yang amat akhir terlerai dengan dibuktikan aku menangis petang itu. Semoga Allah merahmati mereka. Sunyi rasanya hati ini bila semua meninggalkan aku sendirian.Kami berpisah sementara untuk berjuang bagi mencapai cita  - cita masing - masing.Insha Allah, moga kami semua menjado anak yang soleh dan solehah.Kau kabulkanlah doaku Ya Allah..

Ya Allah, semoga hatiku tenang menghadapi kehidupan ini.Tabahkanlah hatiku...ameen..

************************************************

p/s:semoga menjadi anak yang solehah dan pejuang sejati.

1 comments:

afiqhuri91 said...

menangislah utk seketika cuma
tp bangkitlah kembali menggapai cita
harapan keluarga jangan dilupa
mnjadi azimat ke arah cita-cita

Post a Comment